logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

COPING WITH EXTENSIVE TEXTS

Το Coping with Extensive Texts είναι ένα βιβλίο που έχει ως στόχο να ανταποκριθεί στις ερευνητικές ανάγκες των φοιτητών, κατά βάση τμημάτων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών και να αναπτύξει τις δεξιότητές που απαιτούνται για τη διεξαγωγή βιογραφικής έρευνας και τη σύνταξη ερευνητικής εργασίας. Τον στόχο αυτό προσπαθεί να τον επιτύχει με την ανάλυση εκτενών κειμένων από ποικίλες πηγές.
Το βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη: ένα εισαγωγικό, με οδηγίες προς τον φοιτητή σχετικά με τις δεξιότητες ανάγνωσης εκτενών κειμένων και τη συγγραφή ερευνητικής εργασίας και το μέρος με τα κείμενα προς ανάλυση και προβληματισμό. Το εισαγωγικό μέρος παρέχει πληροφορίες για το πώς μπορεί κανείς να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα ανάγνωσης, πως μπορεί να εμπνευστεί θέμα εργασίας, να κάνει έρευνα με λέξεις κλειδιά, να αποφύγει τη λογοκλοπή και να αναπαράγει τα κείμενα των πηγών του με το νέο τρόπο. Τα κείμενα προς ανάλυση οργανώνονται σε 5 θεματικές περιοχές, η καθεμία από τις οποίες περιλαμβάνει κείμενα δημοσιογραφικά, ακαδημαϊκά, ομιλίες, ή και λογοτεχνικά, για να εξοικειωθούν οι φοιτητές με διάφορα είδη κειμένων. Οι θεματικές περιοχές είναι οι εξής: Οικονομία και Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικονομική Ύφεση, Παγκοσμιοποίηση, Κοινωνικά Θέματα.
Η επεξεργασία των κειμένων γίνεται με δυο τρόπους, ο ένας που έχει στόχο την εξαγωγή της επιχειρηματολογίας του κειμένου μόνο και είναι η τεχνική που θα ασκεί ο φοιτητής σε βιογραφική έρευνα, ο δε άλλος αποτελεί μια πιο λεπτομερή εξέταση, με στόχο την ανάπτυξη του λεξιλογίου και την συνειδητοποιημένη χρήση των γραμματικών μορφών. Στο τέλος κάθε ενότητας προτείνεται μια σειρά ασκήσεων στον φοιτητή που κυμαίνεται από την απλή περίληψη, την αντιπαράθεση δύο πηγών ή αντιλήψεων, έως τη συγγραφή ερευνητικής εργασίας 3.000 λέξεων.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΤΩΝ

ΑΦΡΟΥΛΗ ΜΠΕΡΣΟΥ (κείμενα) | ΕΦΗ ΡΑΤΣΟΥ (μουσική) | ΑΚΥΛΛΑΣ ΚΑΡΑΖΗΣΗΣ (αφήγηση)
Η χώρα των παγωτών
Εναλλακτικές γιορτές με βιωματική προσέγγιση

Το βιβλίο αυτό ενσωματώνει αρμονικά την παιδαγωγική και την καλλιτεχνική διάσταση προσφέροντας στα παιδιά ένα υλικό που μπορούν και μόνα τους να απολαύσουν και στους παιδαγωγούς μια ολοκληρωμένη πρόταση και ένα σημαντικό, ενοποιημένο σύνολο δράσεων. Παρά την πρόθεση των δημιουργών να αποτελέσει το υλικό αυτό μια πρόταση για εναλλακτικές γιορτές με βιωματική προσέγγιση, τα όρια αυτά ξεπερνιούνται προσφέροντας δυνατότητες πολλαπλής αξιοποίησης του υλικού. Οι ιστορίες μπορούν να διαβαστούν ανεξάρτητα από τα παιδιά ή για τα παιδιά και μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για δραματική έκφραση και δημιουργία μουσικής από τα ίδια τα παιδιά. Η μουσική μπορεί να συνδυαστεί με τις ιστορίες και να συνοδεύει την κίνηση ή να λειτουργήσει ανεξάρτητα ως υλικό ακρόασης για την κινητοποίηση της φαντασίας των παιδιών και τη δημιουργία χορογραφίας και ιστοριών από αυτά τα ίδια. Η κίνηση που προτείνεται στα πλαίσια αυτής της βιωματικής προσέγγισης είναι μια αξιόλογη και σίγουρη λύση για το νέο δάσκαλο, αλλά και ερέθισμα για περισσότερες ιδέες και αυτοσχεδιασμό τόσο από το δάσκαλο όσο και από τα παιδιά.
Συμπεριλαμβάνεται CD με μουσική και αφήγηση.
Η Αφρούλη Μπέρσου είναι εκπαιδευτικός

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΛΩΣΣΑ,ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΩΜΑΙΔΗΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ | ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ | ΜΑΤΟΥΛΑ ΣΤΑΦΥΛΙΔΟΥ
Γλώσσα, ιστορία και ευκλείδεια γεωμετρία
Μια δοκιμή διαθεματικής προσέγγισης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Εισαγωγή ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΟΥΔΗΡΑΣ
Το παρόν βιβλίο παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο και τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Αντικείμενο του είναι η διαθεματική διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας του Αρχαίου Κόσμου και της Ευκλείδειας Γεωμετρίας με βάση επιλεγμένα αποσπάσματα από το αρχαίο κείμενο των «Στοιχείων» του Ευκλείδη. Απευθύνεται στους εν ενεργεία ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς, στους μαθηματικούς και στους φιλόλογους κυρίως, αλλά και στους μαθητές, στους φοιτητές και στο ευρύτερο κοινό.
Η μαθηματική, η φιλολογική και η ιστορική διάσταση του Ευκλείδειου έργου επισημαίνονται και μετατρέπονται σε διδακτικό υλικό, αφού δοκιμάστηκαν, προηγουμένως, στη σχολική πραγματικότητα με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων. Καθώς επίκειται η εισαγωγή του Διαθεματικού Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η κατάθεση μιας εφαρμοσμένης προσέγγισης καθιστά το βιβλίο ιδιαίτερα χρήσιμο.

Οι συγγραφείς εργάζονται στη Β/θμια εκπαίδευση

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ

ΟΙ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΤΗΣ

Χρήστος Σπ. Νικολαΐδης
Οι τρέχουσες εμπορικές και οικονομικές συναλλαγές της Τουρκίας με τις χώρες της άμεσης περιφέρειάς της

Οι οικονομικές σχέσεις μπορούν να οδηγήσουν στην πολιτική υποταγή μιας μεσαίας ή μικρής δύναμης σε μια φιλόδοξη περιφερειακή δύναμη του περιφερειακού υποσυστήματος, η οποία επιθυμεί να αποκτήσει σφαίρα επιρροής και να ανέλθει στην ιεραρχία του διεθνούς συστήματος. Οι σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Συρίας παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εξαιτίας της ραγδαίας ανάπτυξης των οικονομικών και πολιτικών τους σχέσεων. Και τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι του είδους: "Τι ρόλο παίζει ο οικονομικός παράγοντας στην πολιτική συνεργασία μεταξύ Τουρκίας και Συρίας;", "Τι είδους μοντέλο σχέσεων προωθεί το ισλαμικό κόμμα ΑΚΡ μεταξύ των δύο χωρών;" και "Το εν λόγω μοντέλο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για τις χώρες της άμεσης περιφέρειας της Τουρκίας που επιθυμούν οικονομική και πολιτική προσέγγιση μαζί της;"...

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ (1990-2015)

Η παρούσα ερευνητική εργασία έρχεται να συμπληρώσει την ευρύτερη θεματική που αφορά τόσο την πρόληψη όσο και τη αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις εξελίξεις που μεσολάβησαν από τα τέλη του εικοστού αιώνα, μέχρι και σήμερα.
Η ενασχόληση με την εν λόγω επιστημονική, ερευνητική και διδακτική περιοχή παραμένει πάντα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ελκυστική , δεδομένου ότι ο εγγραμματισμός συμβάλλει καθοριστικά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόμου, καθώς προωθεί την ενεργό συμμετοχή των πολιτών και την αύξηση των δυνατοτήτων τους για επαγγελματική και κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία.