logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES REVISED

English for Academic Purposes
Reading & vocabulary - Student’s book

Το English for Academic Purposes: Reading & Vocabulary είναι ένα εγχειρίδιο διδασκαλίας της Αγγλικής για ακαδημαϊκούς σκοπούς που απευθύνεται σε φοιτητές κοινωνικών και οικονομικών σπουδών. Στόχος του είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο και το λεξιλόγιο ειδικότητας των σπουδών τους. Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι task-based και βασίζεται σε εργασίες που εξασκούν τους φοιτητές στις ακαδημαϊκές δεξιότητες που χρειάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Η δεύτερη έκδοση του βιβλίου είναι ανανεωμένη σε περιεχόμενο και εμπλουτισμένη με υλικό που απευθύνεται τόσο στις κοινωνικές και οικονομικές σπουδές όσο και στην εκπαίδευση και στις νέες τεχνολογίες (Part I: Economics, Part II: Computers, Part III: Education). Στόχος του, είναι να δώσει έμφαση στην διεπιστημονικότητα της γνώσης και να καλύψει τα ποικίλα ενδιαφέροντα των φοιτητών στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Το workbook που έχει ενσωματωμένο στο τέλος του βιβλίου αλλά και τα self-study exercises στο τέλος κάθε κεφαλαίου δίνουν έμφαση στην ανάγκη εμβάθυνσης και εξάσκησης στο ακαδημαϊκό λεξιλόγιο όπως αυτό προκύπτει από έρευνες των Paul Nation (2001) και Averil Coxhead (2000).

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΘΕΩΡΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ

ROBERT M. SOLOW
Θεωρία μεγέθυνσης
μια αναλυτική παρουσίαση
επιστημονική επιμέλεια ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΛΥΒΟΣ, μετάφραση ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΛΙΤΙΝΑ

Η ελληνική μετάφραση της δεύτερης αγγλικής έκδοσης ενός κλασικού συγγράμματος της βιβλιογραφίας των οικονομικών επιστημών έχει ως στόχο να φέρει το ελληνικό αναγνωστικό κοινό σε άμεση επαφή με τη σκέψη του μεγάλου στοχαστή. Το βιβλίο ξεκινάει με την ομιλία του συγγραφέα για την αποδοχή του βραβείου Νόμπελ με τίτλο «Η θεωρία της οικονομικής μεγέθυνσης και η μετεξέλιξη της» και ακολουθούν τα έξι αρχικά κεφάλαια της πρώτης έκδοσης
Ο Solow υποστηρίζει ότι, ακόμα και σήμερα, αυτά τα πρώτα κεφάλαια συνοψίζουν με τον καλύτερο τρόπο τη βασική θεωρία της μεγέθυνσης. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου ο συγγραφέας καλύπτει το σχετικά πρόσφατο κύμα έρευνας, το οποίο συχνά αναφέρεται ως «η νέα ενδογενής θεωρία της μεγέθυνσης». Ως γέφυρα ανάμεσα στα παλαιότερα και τα καινούρια κεφάλαια, ο Solow παραθέτει δοκίμιο με τον τίτλο «Ιντερμέτζο», στο οποίο μιλά γι΄αυτήν τη μετάβαση.
Εδώ αναπλάθει το υπόδειγμά του με στόχο να βοηθήσει τον αναγνώστη να συγκρίνει τις σχέσεις ανάμεσα σε όλα τα υποδείγματα. Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την παράθεση μερικών μαθημάτων που απορρέουν από τη νέα θεωρία της μεγέθυνσης καθώς και την επισήμανση των κενών που οφείλουν να καλύψουν μελλοντικές έρευνες. Αυτή η δεύτερη έκδοση αποτελεί ένα σημαντικό ανάγνωσμα για τη μακροοικονομία και τη θεωρία μεγέθυνσης για τους φοιτητές, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών. Κανένα άλλο βιβλίο δεν παρέχει μια τόσο σφαιρική θεώρηση του πεδίου της μεγέθυνσης και της εξέλιξής του.
Η έκδοση του πραγματοποιήθηκε από κοινού με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο (ΕΠΙ) Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

ΙΑΤΡΙΚΗ - ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Η Διδακτική Φυσικής Αγωγής αποτελεί τον κεντρικό άξονα της επαγγελματικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Είναι όμως απαραίτητη και σε όλους τους επαγγελματίες που ασχολούνται, εκτός σχολείου με προγράμματα κινητικών δραστηριοτήτων (προπόνηση, μαζικό αθλητισμό, τουρισμό κτλ.).

Το βιβλίο παρέχει τις απαιτούμενες γνώσεις για τη δόμηση ενός ολοκληρωμένου και ελκυστικού μαθήματος, την εφαρμογή ποικίλων μεθόδων διδασκαλίας, τη γλώσσα του σώματος του εκπαιδευτικού, τη χρήση τεστ και την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς. Επίσης, προσφέρει βασικές γνώσεις ψυχολογίας σχετικές με τη διδασκαλία, παιχνίδια ψυχοκινητικής αγωγής, αθλοπαιδιές για μικρές ηλικίες, δυνατότητες ενίσχυσης της αυτονομίας των αθλουμένων και πρακτικές υποδείξεις για την αξιολόγηση των μαθητών.

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

ΑΘΗΝΑ Α. ΣΙΠΗΤΑΝΟΥ
Θεσμοί και πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δια βίου μάθηση

Τα τελευταία χρόνια ,με δεδομένες τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και την παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, έγινε επιτακτικότερη η ανάγκη για την αναζήτηση εθνικών στρατηγικών με σκοπό την ευρύτερη μορφωτική αναβάθμιση των ανθρώπινων πόρων. Ως αποτέλεσμα η αποτελεσματικότητα της «δια βίου μάθησης» έχει αναδειχτεί ως αυτονόητος παράγοντας προόδου και κοινωνικής ευημερίας.
Η δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση έπαψε να ενδιαφέρει αποκλειστικά τους παιδαγωγούς ,αλλά να απασχολεί πλέον εξίσου τους επιχειρηματίες, τους ειδικούς της οικονομίας, τους εργαζομένους και διευρύνεται ολοένα όχι μόνο ως δυνατότητα εξασφάλισης προσόντων ,τα οποία σχετίζονται με την εργασία και την οικονομία, αλλά και ως βάση για την προοπτική ολοκλήρωσης της προσωπικότητας των ατόμων. Έτσι, η «δια βίου μάθηση» έχει εξελιχθεί σήμερα σε κοινό στόχο των χωρών της Ε.Ε., εφόσον εκτιμάται ότι η ανταγωνιστικότητα των εθνικών οικονομιών εξαρτάται σημαντικά από την ικανότητα των κοινωνιών να ενθαρρύνουν και να διευκολύνουν την πρόσβαση στη «δια βίου μάθηση».
Στόχος του βιβλίου είναι να βοηθήσει κάθε ενδιαφερόμενο να διαμορφώσει μια γενική αντίληψη του περίπλοκου μηχανισμού της Ε.Ε. και να εμβαθύνει στις πολιτικές και τις δράσεις της Ε.Ε. για τη « δια βίου μάθηση»,η οποία ξεκινώντας ως μια έννοια συμπληρωματική της τυπικής εκπαίδευσης εξελίχθηκε σ' ένα συνεχές εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Η Αθηνά Α. Σιπητάνου είναι Λέκτορας στο Τμ. Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής Του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

MARK BURRELL
Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Θεμελιώδεις έννοιες
επιστημονική επιμέλεια ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΚΑΛΗΣ
μετάφραση ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΚΑΛΗΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

Αρχιτεκτονική υπολογιστών είναι η μελέτη της συνολικής σχεδίασης των εξαρτημάτων υλισμικού και λογισμικού ενός υπολογιστικού συστήματος. Συχνά οι φοιτητές θεωρούν δύσκολο αυτό το αντικείμενο εξαιτίας του ιδιαίτερα τεχνικού περιεχομένου του. Το βιβλίο αυτό, μέσω της χρήσης λογισμικού προσομοίωσης, βάζει τους αναγνώστες από την αρχή να συμμετέχουν και τους καθοδηγεί με επιτυχία κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Γραμμένο για προπτυχιακούς φοιτητές που παρακολουθούν εισαγωγικές ενότητες αρχιτεκτονικών υπολογιστών, το παρόν διδακτικό εγχειρίδιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου με τρόπο απλό και προσιτό.
Το βιβλίο χωρίζεται στα ακόλουθα τέσσερα κύρια μέρη:
Τα δομικά τμήματα-όπου καλύπτονται οι βασικές έννοιες του αντικειμένου και παρουσιάζεται ένας απλός επεξεργαστής.
Χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή-όπου θεμελιώνεται η πρακτική χρήση του επεξεργαστή ξεκινώντας με απλά προγράμματα.
Κάτω από το κάλυμμα – όπου εξετάζονται οι πιο προχωρημένες δυνατότητες και τεχνικές των επεξεργαστών.
Ο πραγματικός κόσμος – όπου εξετάζεται το πώς συσχετίζονται οι παρουσιασθείσες έννοιες και τεχνικές με τους σύγχρονους μικροεπεξεργαστές.
Κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει χρήσιμα στοιχεία όπως πρακτικά παραδείγματα, μια διεκπεραιωμένη άσκηση, ασκήσεις στο τέλος του κεφαλαίου και ορισμούς σημαντικών λέξεων στα πλευρικά περιθώρια.

Το βιβλίο συνοδεύεται από CD που περιλαμβάνει την εργαλειοθήκη JASP και την τελευταία έκδοση του πακέτου Digital Works.