ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Α΄- Γενικά Εισαγωγικά Θέματα
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΨΑΛΗΣ / ΑΔΑΜ. ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗΣ
Επειδή η εκπαίδευση ενηλίκων ήταν μέχρι τα τελευταία χρόνια ανύπαρκτη
Ως επιστημονική περιοχή και ως αντικείμενο σπουδών στα ελληνικά πανε-
Πιστήμια, είναι επίσης ανύπαρκτη ή έστω υποτυπώδης και η σχετική βι-
Βλιογραφία.Το γεγονός αυτό δημιουργεί σημαντικές δυσχέρειες στο διδακτι-
Κό μας έργο και στην προσπάθεια των φοιτητών να προσεγγίσουν τα σχετι-
Κα θέματα και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εξετάσεων. Οι λόγοι
Αυτοί μας οδήγησαν στην απόφαση να συντάξουμε το ανά χείρας εγχειρίδιο,
Το οποίο απαρτίζεται από τρία τεύχη: Το πρώτο τεύχος αναφέρεται σε γενι-
Κά εισαγωγικά θέματα, το δεύτερο στην ειδικότερη περιοχή της Διδακτικής
Των ενηλίκων και το τρίτο στον σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης,
Κατάρτισης και επιμόρφωσης ενηλίκων.
CHRISTIAN DE DUVE
Μηνύματα της ζωής
Νόηση, νόημα και ύστατη πραγματικότητα
Μετάφραση-επιμέλεια ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΡΙΑΡΧΟΥ
Σε μια μοναδική σύνθεση Εξελικτικής Βιολογίας και Βιολογικής Φιλοσοφίας, ένας από τους σημαντικότερους στοχαστές της σύγχρονης επιστήμης τείνει ευήκοον ους στα μηνύματα της ζωής. Με ωριμότητα και σύνεση, καταθέτει στην ανθρωπότητα τα πορίσματα του, από το πώς προέκυψε μέσα από την κοσμική χημεία το πρώτο ζωντανό κύτταρο-ο κοινός πρόλογος όλων μας –έως το πώς αντιλαμβάνεται, έχοντας αφομοιώσει την ουσία της βιολογικής γνώσης, την έννοια του θείου. Στάσεις στη διαδρομή αποτελούν η προέλευση του ανθρώπινου εγκεφάλου, η εξέλιξη της γλώσσας, της συνείδησης και της νοημοσύνης, η γέννηση της επιστήμης, οι πηγές των συγκινήσεων, της ηθικής, του αλτρουϊσμού και της αγάπης, η επιτακτικότητα και η παροδικότητα της ζωής πέρα από τις παρυφές του Γαλαξία, φθάνοντας τελικά στο «υπέρτατο ερώτημα».
Ο Βέλγος βιοχημικός Christian de Duve ανακάλυψε τα λυσοσωμάτια και τα υπεροξεισωμάτια. Από τους επιφανέστερους επιστήμονες της εποχής μας, τιμήθηκε το 1974 με Βραβείο Nobel Ιατρικής για τη συμβολή του στην κατανόηση της δομικής και λειτουργικής οργάνωσης του κυττάρου. Τα τελευταία είκοσι χρόνια ερευνά την προέλευση και την εξέλιξη της ζωής και τη συμβολή της κατανόησης της ανθρώπινης νοημοσύνης για ένα νόημα στο Σύμπαν. Κατανέμει το χρόνο του ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πανεπιστήμιο Rockefeller της Νέας Υόρκης, όπου είναι Ομότιμος Καθηγητής. Τα άλλα του βιβλία περιλαμβάνουν Περιήγηση στο ζωντανό κύτταρο (1984), Προσχέδιο για ένα κύτταρο: φύση και προέλευση της ζωής (1991), Βιογόνος σκόνη: η ζωή ως κοσμική επιτακτικότητα (1995) και Μοναδικότητες: ορόσημα στα μονοπάτια της ζωής (2005). Τα μηνύματα της ζωής είναι το πρώτο του βιβλίο που δημοσιεύεται στην ελληνική γλώσσα.
Λευτέρης Τσουλφίδης
Οικονομική ιστορία της Ελλάδας
Τρίτη έκδοση
[...] Με αυτή την οπτική, σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο εξετάζονται διάφορα εισαγωγικά ζητήματα, όπως είναι η σημασία της οικονομικής ιστορίας και η φύση του οικονομικού προβλήματος, η νέα οικονομική ιστορία, η μεθοδολογία των κοινωνικών επιστημών, υποδείγματα μακροχρόνιας οικονομικής ανάπτυξης-στασιμότητας κ.ά. Στη συνέχεια ερευνώνται καθαυτό ζητήματα οικονομικής ιστορίας της Ελλάδας, όπως π.χ. ο κοινωνικός χαρακτήρας της Επανάστασης του 1821, η ανάδυση του νέου ελληνικού κράτους και οι οικονομικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν, το αγροτικό ζήτημα, η οικονομική άνθηση και η παρατεταμένη οικονομική κρίση του ύστερου δέκατου ένατου αιώνα με τις επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία, οι απαρχές της εκβιομηχάνισης και ο ρόλος του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η εξέλιξη του νομισματικού συστήματος και οι θεσμικές μεταβολές, η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στις αρχές του εικοστού αιώνα και η κρίση του 1930 και οι εναλλακτικές θεωρίες για την ερμηνεία της, καθώς και η κριτική αποτίμηση αυτών των θεωριών υπό το φως των δεδομένων της ελληνικής οικονομίας και της διεθνούς εμπειρίας. Ακολουθούν τα οικονομικά φαινόμενα της δεκαετίας του 1940, δηλαδή ο λιμός και ο καλπάζων πληθωρισμός, όπως επίσης τα προγράμματα ανασυγκρότησης και τα εναλλακτικά πρότυπα οικονομικής ανάπτυξης που διατυπώθηκαν. Τέλος, με την ίδια μακροχρόνια οπτική εξετάζονται η μεταπολεμική "χρυσή εποχή συσσώρευσης", η οποία διαρκεί μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ή τις αρχές του 1970 και τη διαδέχεται η περίοδος στασιμότητας, για να ακολουθήσει, ιδίως τη δεκαετία του 1990, η νέα "χρυσή εποχή συσσώρευσης" που διαρκεί μέχρι πολύ πρόσφατα. Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την τρέχουσα οικονομική κρίση.
Η Διδακτική Φυσικής Αγωγής αποτελεί τον κεντρικό άξονα της επαγγελματικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Είναι όμως απαραίτητη και σε όλους τους επαγγελματίες που ασχολούνται, εκτός σχολείου με προγράμματα κινητικών δραστηριοτήτων (προπόνηση, μαζικό αθλητισμό, τουρισμό κτλ.).
Το βιβλίο παρέχει τις απαιτούμενες γνώσεις για τη δόμηση ενός ολοκληρωμένου και ελκυστικού μαθήματος, την εφαρμογή ποικίλων μεθόδων διδασκαλίας, τη γλώσσα του σώματος του εκπαιδευτικού, τη χρήση τεστ και την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς. Επίσης, προσφέρει βασικές γνώσεις ψυχολογίας σχετικές με τη διδασκαλία, παιχνίδια ψυχοκινητικής αγωγής, αθλοπαιδιές για μικρές ηλικίες, δυνατότητες ενίσχυσης της αυτονομίας των αθλουμένων και πρακτικές υποδείξεις για την αξιολόγηση των μαθητών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΩΜΑΙΔΗΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ | ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ | ΜΑΤΟΥΛΑ ΣΤΑΦΥΛΙΔΟΥ
Γλώσσα, ιστορία και ευκλείδεια γεωμετρία
Μια δοκιμή διαθεματικής προσέγγισης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Εισαγωγή ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΟΥΔΗΡΑΣ
Το παρόν βιβλίο παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο και τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Αντικείμενο του είναι η διαθεματική διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας του Αρχαίου Κόσμου και της Ευκλείδειας Γεωμετρίας με βάση επιλεγμένα αποσπάσματα από το αρχαίο κείμενο των «Στοιχείων» του Ευκλείδη. Απευθύνεται στους εν ενεργεία ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς, στους μαθηματικούς και στους φιλόλογους κυρίως, αλλά και στους μαθητές, στους φοιτητές και στο ευρύτερο κοινό.
Η μαθηματική, η φιλολογική και η ιστορική διάσταση του Ευκλείδειου έργου επισημαίνονται και μετατρέπονται σε διδακτικό υλικό, αφού δοκιμάστηκαν, προηγουμένως, στη σχολική πραγματικότητα με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων. Καθώς επίκειται η εισαγωγή του Διαθεματικού Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η κατάθεση μιας εφαρμοσμένης προσέγγισης καθιστά το βιβλίο ιδιαίτερα χρήσιμο.
Οι συγγραφείς εργάζονται στη Β/θμια εκπαίδευση