logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΙΓΝΙΩΝ

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Θ. ΣΟΛΔΑΤΟΣ
Θεωρία παιγνίων για οικονομολόγους

Η θεωρία Παιγνίων για Οικονομολόγους παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τις κύριες πτυχές της Θεωρίας Παιγνίων, η οποία μελετά τη συμπεριφορά μονάδων λήψης αποφάσεων σε κατάσταση αντιπαλότητας. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη χρήση της Θεωρίας ως αναλυτικό εργαλείο στην Οικονομική αλλά και στις άλλες κοινωνικές επιστήμες. Στόχος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας υποδειγματοποίησης και επίλυσης καταστάσεων οποιασδήποτε και όχι μόνον οικονομικής αντιπαλότητας
Το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, το οποίο καλύπτει μια ποικιλία γεγονότων που χαρακτηρίζουν μια ολοκληρωμένη παγκόσμια οικονομία, έχει άμεσο και έμμεσο αντίκτυπο στην λειτουργία των σημερινών κοινωνιών και των εκπαιδευτικών συστημάτων.
Η «διεθνοποίηση» και η «παγκοσμιοποίηση»που αρχικά είναι έννοιες συνώνυμες του «ανοίγματος προς όλους»,θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι είναι και μια απειλή για μια «πολιτισμική ομογενοποίηση»των κοινωνιών, η οποία Θα έβαζε σε κίνδυνο τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και θα εδραίωνε την ηγεμονία ενός πολιτισμού ή μιας γλώσσας (ή μερικών πολιτισμών και γλωσσών) επί των άλλων.
Είναι πλέον καιρός η παγκοσμιοποίηση να συμπληρωθεί από ένα «κοινωνικό όραμα»στο οποίο η Παιδεία θα κατέχει πρωταρχικό και ζωτικό ρόλο για την προσέγγιση των ψυχών και των πνευμάτων, μιάς προσέγγισης που θα ξεπερνά τα όρια του εμπορίου, της οικονομίας και των χρηματοδοτήσεων.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ (1990-2015)

Η παρούσα ερευνητική εργασία έρχεται να συμπληρώσει την ευρύτερη θεματική που αφορά τόσο την πρόληψη όσο και τη αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις εξελίξεις που μεσολάβησαν από τα τέλη του εικοστού αιώνα, μέχρι και σήμερα.
Η ενασχόληση με την εν λόγω επιστημονική, ερευνητική και διδακτική περιοχή παραμένει πάντα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ελκυστική , δεδομένου ότι ο εγγραμματισμός συμβάλλει καθοριστικά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόμου, καθώς προωθεί την ενεργό συμμετοχή των πολιτών και την αύξηση των δυνατοτήτων τους για επαγγελματική και κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ,Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ SUZUKI

Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής
Η φιλοσοφία και η πράξη της μεθόδου Suzuki (ένα εγχειρίδιο για σπουδαστές, παιδαγωγούς και γονείς)

"Γιατί τα μουσικά τους κομμάτια οι μαθητές τα μαθαίνουν σχεδόν αποκλειστικά από την παρτιτούρα; Γιατί μαθαίνουν απ' έξω μόνο τα κομμάτια των εξετάσεων, με αποτέλεσμα όταν κάποιος τους ζητά να "παίξουν κάτι", αυτοί αναζητούν τις παρτιτούρες τους; Γιατί ο ήχος σπανίως δουλεύεται συνειδητά στα πρώτα χρόνια των σπουδών; Γιατί οι περισσότεροι μικροί μαθητές δεν ξέρουν πώς να μελετούν; Γιατί οι συναυλίες είναι τόσο σπάνιες και τόσο επίσημες ώστε να σου κόβονται τα πόδια; Πού είναι η αγάπη, το πάθος και η χαρά για τη μουσική; Πώς μαθαίνεις να παίζεις με άλλους όταν για χρόνια έχεις εντρυφήσει και εθιστεί στην μοναχικότητα; Πώς σου ζητείται ξαφνικά να "ερμηνεύσεις" όταν για χρόνια όλα είναι ασκήσεις και τεχνική; Γιατί πρέπει να αφήσουμε να δημιουργηθούν τόσες αναπηρίες πρώτα, για να έρθουμε χρόνια μετά να προσπαθούμε να τις υπερβούμε; Πριν από χρόνια γνώρισα τη μέθοδο "Εκπαίδευσης Ταλέντου", έμπνευση ενός μεγάλου παιδαγωγού, του Shinichi Suzuki, και άνοιξε στα μάτια του νου και της καρδιάς μου ένας ολόκληρος άλλος κόσμος μουσικής, αγάπης, διδασκαλίας και ταλέντου. Αφήνω τα κύματα αυτά της μουσικής, της αγάπης και του ταλέντου να ρεύσουν προς εσάς. Γιατί έχουμε χρέος απέναντι στα παιδιά του κόσμου."

Λελούδα Στάμου

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σύγχρονη εποχή
Επιμέλεια ΔΗΜΗΤΡΗΣ Β. ΓΟΥΔΗΡΑΣ

H συγγραφέας Jenny Corbett, Senior Lecturer στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου αναλύει διεξοδικά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων και τις στάσεις της κοινότητας απέναντι σε αυτές αποφεύγοντας να περιγράψει άμεσα τα ίδια τα άτομα.
Μελετά τις ανάγκες και τις δυνατότητες της εκπαίδευσης τους, θέτει τα ζητήμα τα μέσα στις πολιτισμικές, κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και εκπαιδευτικές τους διαστάσεις και προεκτάσεις. Προτείνει μεθόδους εκπαίδευσης και προσφέρει λύσεις προχωρώντας σε βαθιές τομές, προκειμένου να παρουσιάσει τις ανάγκες και τα προβλήματα απαλλαγμένα από διανοουμενίστικες στρεβλώσεις, επιστημονικές αγκυλώσεις , πολιτικούς αφορισμούς, κοινωνικά στερεότυπα και ιδεολογικές προκαταλήψεις.
Μέλημα του βιβλίου είναι να προβληθεί η δυνατότητα της παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επιμερίζονται μόνο σε διαδικασίες, πρακτικές και αξιολογήσεις που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία και τις τάξεις. Αναφέρονται στον πολιτισμό μας , στις κοινωνίες που δημιουργούμε, στα συστήματα που εδραιώνουμε στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομίας και ιεραρχίας, στις ιεραρχήσεις των αξιών, στις σχέσεις μας, στον τρόπο που υπάρχουμε στον κόσμο.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όσους διδάσκουν ειδική αγωγή στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σε εκπαιδευτές ή συντονιστές της ειδικής αγωγής και σε όσους εργάζονται ήδη ή πρόκειται να εργαστούν σε ειδικά σχολεία και ιδρύματα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Κρίνεται, επίσης, χρήσιμο για γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες καθώς και για κάθε άτομο που ευαισθητοποιείται γύρω από ζητήματα εκπαίδευσης, κοινωνικής, πρόνοιας και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΡΙΤΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λευτέρης Τσουλφίδης
Οικονομική ιστορία της Ελλάδας
Τρίτη έκδοση

[...] Με αυτή την οπτική, σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο εξετάζονται διάφορα εισαγωγικά ζητήματα, όπως είναι η σημασία της οικονομικής ιστορίας και η φύση του οικονομικού προβλήματος, η νέα οικονομική ιστορία, η μεθοδολογία των κοινωνικών επιστημών, υποδείγματα μακροχρόνιας οικονομικής ανάπτυξης-στασιμότητας κ.ά. Στη συνέχεια ερευνώνται καθαυτό ζητήματα οικονομικής ιστορίας της Ελλάδας, όπως π.χ. ο κοινωνικός χαρακτήρας της Επανάστασης του 1821, η ανάδυση του νέου ελληνικού κράτους και οι οικονομικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν, το αγροτικό ζήτημα, η οικονομική άνθηση και η παρατεταμένη οικονομική κρίση του ύστερου δέκατου ένατου αιώνα με τις επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία, οι απαρχές της εκβιομηχάνισης και ο ρόλος του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η εξέλιξη του νομισματικού συστήματος και οι θεσμικές μεταβολές, η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στις αρχές του εικοστού αιώνα και η κρίση του 1930 και οι εναλλακτικές θεωρίες για την ερμηνεία της, καθώς και η κριτική αποτίμηση αυτών των θεωριών υπό το φως των δεδομένων της ελληνικής οικονομίας και της διεθνούς εμπειρίας. Ακολουθούν τα οικονομικά φαινόμενα της δεκαετίας του 1940, δηλαδή ο λιμός και ο καλπάζων πληθωρισμός, όπως επίσης τα προγράμματα ανασυγκρότησης και τα εναλλακτικά πρότυπα οικονομικής ανάπτυξης που διατυπώθηκαν. Τέλος, με την ίδια μακροχρόνια οπτική εξετάζονται η μεταπολεμική "χρυσή εποχή συσσώρευσης", η οποία διαρκεί μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ή τις αρχές του 1970 και τη διαδέχεται η περίοδος στασιμότητας, για να ακολουθήσει, ιδίως τη δεκαετία του 1990, η νέα "χρυσή εποχή συσσώρευσης" που διαρκεί μέχρι πολύ πρόσφατα. Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την τρέχουσα οικονομική κρίση.