logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΡΟΣ Ι

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ε. ΑΠΕΡΓΗΣ
Ασκήσεις μακροοικονομικής θεωρίας και πολιτικής, μέρος Ι
Ο μακροχρόνιος στόχος του εγχειριδίου αυτού είναι να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των φοιτητών ενός μακροοικονομικού μαθήματος στο να έχουν την ικανότητα να χειρίζονται τόσο θεωρητικά όσο και εμπειρικά (μέσω ποσοτικών ασκήσεων) τις έννοιες του συγκεκριμένου μαθήματος. Ο βραχυχρόνιος φυσικά στόχος του εγχειριδίου είναι οι φοιτητές να ξεπεράσουν τις οποιεσδήποτε δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με τις εξετάσεις τους.

Ο Νικόλαος Απέργης είναι Καθηγητής του Τμ. Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΘΕΩΡΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ

ROBERT M. SOLOW
Θεωρία μεγέθυνσης
μια αναλυτική παρουσίαση
επιστημονική επιμέλεια ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΛΥΒΟΣ, μετάφραση ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΛΙΤΙΝΑ

Η ελληνική μετάφραση της δεύτερης αγγλικής έκδοσης ενός κλασικού συγγράμματος της βιβλιογραφίας των οικονομικών επιστημών έχει ως στόχο να φέρει το ελληνικό αναγνωστικό κοινό σε άμεση επαφή με τη σκέψη του μεγάλου στοχαστή. Το βιβλίο ξεκινάει με την ομιλία του συγγραφέα για την αποδοχή του βραβείου Νόμπελ με τίτλο «Η θεωρία της οικονομικής μεγέθυνσης και η μετεξέλιξη της» και ακολουθούν τα έξι αρχικά κεφάλαια της πρώτης έκδοσης
Ο Solow υποστηρίζει ότι, ακόμα και σήμερα, αυτά τα πρώτα κεφάλαια συνοψίζουν με τον καλύτερο τρόπο τη βασική θεωρία της μεγέθυνσης. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου ο συγγραφέας καλύπτει το σχετικά πρόσφατο κύμα έρευνας, το οποίο συχνά αναφέρεται ως «η νέα ενδογενής θεωρία της μεγέθυνσης». Ως γέφυρα ανάμεσα στα παλαιότερα και τα καινούρια κεφάλαια, ο Solow παραθέτει δοκίμιο με τον τίτλο «Ιντερμέτζο», στο οποίο μιλά γι΄αυτήν τη μετάβαση.
Εδώ αναπλάθει το υπόδειγμά του με στόχο να βοηθήσει τον αναγνώστη να συγκρίνει τις σχέσεις ανάμεσα σε όλα τα υποδείγματα. Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την παράθεση μερικών μαθημάτων που απορρέουν από τη νέα θεωρία της μεγέθυνσης καθώς και την επισήμανση των κενών που οφείλουν να καλύψουν μελλοντικές έρευνες. Αυτή η δεύτερη έκδοση αποτελεί ένα σημαντικό ανάγνωσμα για τη μακροοικονομία και τη θεωρία μεγέθυνσης για τους φοιτητές, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών. Κανένα άλλο βιβλίο δεν παρέχει μια τόσο σφαιρική θεώρηση του πεδίου της μεγέθυνσης και της εξέλιξής του.
Η έκδοση του πραγματοποιήθηκε από κοινού με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο (ΕΠΙ) Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ειδική αγωγή
Αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες
Στόχος του βιβλίου είναι η παρουσίαση των νέων δεδομένων, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, που σχετίζονται με την αλματώδη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ψυχοκινητική ανάπτυξη, γιατί αποτελεί τη βάση της Ειδικής Αγωγής. Ο κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να γνωρίζει τα θεμελιώδη πρότυπα και στάδια της ανθρώπινης εξέλιξης, ώστε να είναι ικανός να διακρίνει την παρέκκλιση και τη διαφορετικότητα ακόμη και σε παιδιά του τυπικού πληθυσμού που φοιτούν σε τυπικά σχολεία.
Το κυρίαρχο πνεύμα του βιβλίου είναι η παθοφυσιολογία των χρόνιων μειονεξιών, οι βασικές αρχές και οι μέθοδοι με τις οποίες προσεγγίζονται τα άτομα με ιδιαιτερότητες και σε μεγάλο βαθμό η σχέση της φυσικής αγωγής με το νόσημα ή με τη δυσκολία που περιγράφεται.
Σκοπός της συγγραφέως είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν τη φύση της κάθε ιδιαιτερότητας ώστε να καταστούν ικανοί να σχεδιάσουν εξατομικευμένα προγράμματα θεραπευτικής και ψυχαγωγικής άσκησης προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε ατόμου.

Η Νικολέτα Αγγελοπούλου- Σακαντάμη είναι Παιδίατρος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής στο ΤΕΦΑΑ, Α.Π.Θ.

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES REVISED

English for Academic Purposes
Reading & vocabulary - Student’s book

Το English for Academic Purposes: Reading & Vocabulary είναι ένα εγχειρίδιο διδασκαλίας της Αγγλικής για ακαδημαϊκούς σκοπούς που απευθύνεται σε φοιτητές κοινωνικών και οικονομικών σπουδών. Στόχος του είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο και το λεξιλόγιο ειδικότητας των σπουδών τους. Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι task-based και βασίζεται σε εργασίες που εξασκούν τους φοιτητές στις ακαδημαϊκές δεξιότητες που χρειάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Η δεύτερη έκδοση του βιβλίου είναι ανανεωμένη σε περιεχόμενο και εμπλουτισμένη με υλικό που απευθύνεται τόσο στις κοινωνικές και οικονομικές σπουδές όσο και στην εκπαίδευση και στις νέες τεχνολογίες (Part I: Economics, Part II: Computers, Part III: Education). Στόχος του, είναι να δώσει έμφαση στην διεπιστημονικότητα της γνώσης και να καλύψει τα ποικίλα ενδιαφέροντα των φοιτητών στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Το workbook που έχει ενσωματωμένο στο τέλος του βιβλίου αλλά και τα self-study exercises στο τέλος κάθε κεφαλαίου δίνουν έμφαση στην ανάγκη εμβάθυνσης και εξάσκησης στο ακαδημαϊκό λεξιλόγιο όπως αυτό προκύπτει από έρευνες των Paul Nation (2001) και Averil Coxhead (2000).

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΙΓΝΙΩΝ

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Θ. ΣΟΛΔΑΤΟΣ
Θεωρία παιγνίων για οικονομολόγους

Η θεωρία Παιγνίων για Οικονομολόγους παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τις κύριες πτυχές της Θεωρίας Παιγνίων, η οποία μελετά τη συμπεριφορά μονάδων λήψης αποφάσεων σε κατάσταση αντιπαλότητας. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη χρήση της Θεωρίας ως αναλυτικό εργαλείο στην Οικονομική αλλά και στις άλλες κοινωνικές επιστήμες. Στόχος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας υποδειγματοποίησης και επίλυσης καταστάσεων οποιασδήποτε και όχι μόνον οικονομικής αντιπαλότητας
Το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, το οποίο καλύπτει μια ποικιλία γεγονότων που χαρακτηρίζουν μια ολοκληρωμένη παγκόσμια οικονομία, έχει άμεσο και έμμεσο αντίκτυπο στην λειτουργία των σημερινών κοινωνιών και των εκπαιδευτικών συστημάτων.
Η «διεθνοποίηση» και η «παγκοσμιοποίηση»που αρχικά είναι έννοιες συνώνυμες του «ανοίγματος προς όλους»,θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι είναι και μια απειλή για μια «πολιτισμική ομογενοποίηση»των κοινωνιών, η οποία Θα έβαζε σε κίνδυνο τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και θα εδραίωνε την ηγεμονία ενός πολιτισμού ή μιας γλώσσας (ή μερικών πολιτισμών και γλωσσών) επί των άλλων.
Είναι πλέον καιρός η παγκοσμιοποίηση να συμπληρωθεί από ένα «κοινωνικό όραμα»στο οποίο η Παιδεία θα κατέχει πρωταρχικό και ζωτικό ρόλο για την προσέγγιση των ψυχών και των πνευμάτων, μιάς προσέγγισης που θα ξεπερνά τα όρια του εμπορίου, της οικονομίας και των χρηματοδοτήσεων.