logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Β' ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Β΄- Διδακτική Ενηλίκων

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΨΑΛΗΣ / ΑΔΑΜ.ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗΣ

Τα περισσότερα εγχειρίδια Διδακτικής αρχίζουν συνήθως με μία διδακτκή
Θεωρία, στην οποία κυρίως στηρίζονται , π.χ διδακτική θεωρίας της μόρφω-
Σης, της μάθησης και τελευταίως της κυβερνητικής ή της επικοινωνίας. Στην
Εκπαίδευση ενηλίκων δεν είναι δυνατόν να στηριχθεί κανείς σε κάποια από τις
Θεωρίες αυτές. Δεν μπορεί ωστόσο να γίνει λόγος για Διδακτική της εκπαίδευ-
Σης ενηλίκων, όπως και γενικότερα για την Διδακτική, χωρίς αναφορά στην
Πράξη. Η Διδακτική είναι πρωτίστως και κυρίως συσσωρευμένη εμπειρία .Για
Αυτό ο δρόμος προς την διδακτική θεωρία παρουσιάζεται πάντα ως ένας δρόμος
Μίας σταδιακής αφαίρεσης και γενίκευσης. Όποιος θέλει να διδάξει σχεδιάζει
Και δοκιμάζει τον δρόμο τον οποίον θα ακολουθήσει και στοχάζεται γύρω από
Την πορεία του. Στα πλαίσια της διαδικασίας αυτής αξιοποιεί τις προηγούμενες
Εμπειρίες του, τόσο τις επιτυχημένες όσο και τις αποτυχημένες, αλλά και τις
Γνώσεις άλλων και όλα αυτά τα κάνει γνώση, διδακτική θεωρία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

SHELDOM M. ROSS

Η ταχύτατη ανάπτυξη των χρηματοοικονομικών αγορών οδήγησε στην ανάγκη της ανάπτυξης των κατάλληλων ποσοτικών τεχνικών για την κατανόηση και μοντελοποίηση της λειτουργίας τους, την τιμολόγηση των διαφορετικών τίτλων που μπορεί να ανταλλάσσονται σε αυτές και την πρόβλεψη των τιμών αυτών κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Οι ποσοτικές αυτές μέθοδοι βασίζονται στα μαθηματικά και τη μαθηματική μοντελοποίηση. Καθώς ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των χρηματοοικονομικών είναι η αβεβαιότητα, μπορούμε να καταλάβουμε εύκολα ότι τα κατάλληλα μαθηματικά εργαλεία για τη μελέτη και μοντελοποίηση των αγορών αυτών, θα είναι μαθηματικά που σχετίζονται με τη θεωρία πιθανοτήτων, τη στατιστική και τις στοχαστικές διαδικασίες.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ε. ΣΚΟΥΛΑΣ
Κοινωνία και πολιτική θεωρία
Κριτική πολιτική ανάλυση του σύγχρονου κόσμου

Το εγχείρημα του βιβλίου του Γιώργου Σκουλά στο σύνολο του είναι τριπλής μορφής. Πρώτον, να εκθέσει τη θεωρία και πρακτική της υφιστάμενης κοινωνικής πραγματικότητας με τις εξελίξεις που σημειώνονται στην αυγή του 20ου αιώνα, αναλύοντας με αντικειμενικό τρόπο τα σπουδαιότερα πολιτικά, κοινωνικά και διεθνή φαινόμενα καθώς και τις αλλαγές που έλαβαν μέρος μέχρι σήμερα. Δεύτερον, να καταγράψει συνοπτικά και να αναδείξει τις απόψεις των σημαντικότερων θεωρητικών της Σχολής της Φρανκφούρτης οι οποίοι αποτέλεσαν την Κριτική Θεωρία ως ομάδα τόσο της πρώτης όσο και της δεύτερης γενιάς στοχαστών. Τρίτον, να αναλύσει και να κρίνει μέσα από ένα φίλτρο αντικειμενικής κριτικής ακόμα και αυτές τις κριτικές θεωρίες των στοχαστών της κριτικής θεωρίας ώστε να τις κατανοήσουμε σφαιρικά. Δηλαδή, σε ποιο σημείο τέτοιες προσεγγίσεις και θέσεις έχουν πληρότητα ή εγκυρότητα και που αντιμετωπίζουν με μονομέρεια, μελαγχολικά και απαισιόδοξα, τα φαινόμενα της έρευνας τόσο ιστορικά και πολιτικά όσο οικονομικά και ιδεολογικά.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 2.0 ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ

Ο όρος «Επιχειρηματικότητα 2.0», παραπέμπει έμμεσα στο web 2.0 και αναφέρεται στις νέες επιχειρήσεις οι οποίες στηρίζουν τη λειτουργία τους στο web, τον Παγκόσμιο ιστό. Οι επιχειρήσεις αυτές δε στηρίζονται μόνο στις ψηφιακές τεχνολογίες με την έννοια ότι τις χρησιμοποιούν εντατικά και σε βάθος. Ο όρος «2.0» υπονοεί ότι οι επιχειρήσεις λαμβάνουν υπόψη τους το γενικό πλαίσιο λειτουργίας του web 2.0 και το χρησιμοποιούν: για παράδειγμα η δημονόμηση (folksonomy) και ο πληθοπορισμός (crowdfunding) είναι δύο χαρακτηριστικές κοινωνικές πρακτικές του web 2.0 και, κατ΄ αναλογία, και της επιχειρηματικότητας 2.0.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΡΟΣ Ι

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ε. ΑΠΕΡΓΗΣ
Ασκήσεις μακροοικονομικής θεωρίας και πολιτικής, μέρος Ι
Ο μακροχρόνιος στόχος του εγχειριδίου αυτού είναι να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των φοιτητών ενός μακροοικονομικού μαθήματος στο να έχουν την ικανότητα να χειρίζονται τόσο θεωρητικά όσο και εμπειρικά (μέσω ποσοτικών ασκήσεων) τις έννοιες του συγκεκριμένου μαθήματος. Ο βραχυχρόνιος φυσικά στόχος του εγχειριδίου είναι οι φοιτητές να ξεπεράσουν τις οποιεσδήποτε δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με τις εξετάσεις τους.

Ο Νικόλαος Απέργης είναι Καθηγητής του Τμ. Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς