logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σύγχρονη εποχή
Επιμέλεια ΔΗΜΗΤΡΗΣ Β. ΓΟΥΔΗΡΑΣ

H συγγραφέας Jenny Corbett, Senior Lecturer στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου αναλύει διεξοδικά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων και τις στάσεις της κοινότητας απέναντι σε αυτές αποφεύγοντας να περιγράψει άμεσα τα ίδια τα άτομα.
Μελετά τις ανάγκες και τις δυνατότητες της εκπαίδευσης τους, θέτει τα ζητήμα τα μέσα στις πολιτισμικές, κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και εκπαιδευτικές τους διαστάσεις και προεκτάσεις. Προτείνει μεθόδους εκπαίδευσης και προσφέρει λύσεις προχωρώντας σε βαθιές τομές, προκειμένου να παρουσιάσει τις ανάγκες και τα προβλήματα απαλλαγμένα από διανοουμενίστικες στρεβλώσεις, επιστημονικές αγκυλώσεις , πολιτικούς αφορισμούς, κοινωνικά στερεότυπα και ιδεολογικές προκαταλήψεις.
Μέλημα του βιβλίου είναι να προβληθεί η δυνατότητα της παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επιμερίζονται μόνο σε διαδικασίες, πρακτικές και αξιολογήσεις που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία και τις τάξεις. Αναφέρονται στον πολιτισμό μας , στις κοινωνίες που δημιουργούμε, στα συστήματα που εδραιώνουμε στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομίας και ιεραρχίας, στις ιεραρχήσεις των αξιών, στις σχέσεις μας, στον τρόπο που υπάρχουμε στον κόσμο.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όσους διδάσκουν ειδική αγωγή στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σε εκπαιδευτές ή συντονιστές της ειδικής αγωγής και σε όσους εργάζονται ήδη ή πρόκειται να εργαστούν σε ειδικά σχολεία και ιδρύματα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Κρίνεται, επίσης, χρήσιμο για γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες καθώς και για κάθε άτομο που ευαισθητοποιείται γύρω από ζητήματα εκπαίδευσης, κοινωνικής, πρόνοιας και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ

ΟΙ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΤΗΣ

Χρήστος Σπ. Νικολαΐδης
Οι τρέχουσες εμπορικές και οικονομικές συναλλαγές της Τουρκίας με τις χώρες της άμεσης περιφέρειάς της

Οι οικονομικές σχέσεις μπορούν να οδηγήσουν στην πολιτική υποταγή μιας μεσαίας ή μικρής δύναμης σε μια φιλόδοξη περιφερειακή δύναμη του περιφερειακού υποσυστήματος, η οποία επιθυμεί να αποκτήσει σφαίρα επιρροής και να ανέλθει στην ιεραρχία του διεθνούς συστήματος. Οι σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Συρίας παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εξαιτίας της ραγδαίας ανάπτυξης των οικονομικών και πολιτικών τους σχέσεων. Και τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι του είδους: "Τι ρόλο παίζει ο οικονομικός παράγοντας στην πολιτική συνεργασία μεταξύ Τουρκίας και Συρίας;", "Τι είδους μοντέλο σχέσεων προωθεί το ισλαμικό κόμμα ΑΚΡ μεταξύ των δύο χωρών;" και "Το εν λόγω μοντέλο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο για τις χώρες της άμεσης περιφέρειας της Τουρκίας που επιθυμούν οικονομική και πολιτική προσέγγιση μαζί της;"...

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ,Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ SUZUKI

Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής
Η φιλοσοφία και η πράξη της μεθόδου Suzuki (ένα εγχειρίδιο για σπουδαστές, παιδαγωγούς και γονείς)

"Γιατί τα μουσικά τους κομμάτια οι μαθητές τα μαθαίνουν σχεδόν αποκλειστικά από την παρτιτούρα; Γιατί μαθαίνουν απ' έξω μόνο τα κομμάτια των εξετάσεων, με αποτέλεσμα όταν κάποιος τους ζητά να "παίξουν κάτι", αυτοί αναζητούν τις παρτιτούρες τους; Γιατί ο ήχος σπανίως δουλεύεται συνειδητά στα πρώτα χρόνια των σπουδών; Γιατί οι περισσότεροι μικροί μαθητές δεν ξέρουν πώς να μελετούν; Γιατί οι συναυλίες είναι τόσο σπάνιες και τόσο επίσημες ώστε να σου κόβονται τα πόδια; Πού είναι η αγάπη, το πάθος και η χαρά για τη μουσική; Πώς μαθαίνεις να παίζεις με άλλους όταν για χρόνια έχεις εντρυφήσει και εθιστεί στην μοναχικότητα; Πώς σου ζητείται ξαφνικά να "ερμηνεύσεις" όταν για χρόνια όλα είναι ασκήσεις και τεχνική; Γιατί πρέπει να αφήσουμε να δημιουργηθούν τόσες αναπηρίες πρώτα, για να έρθουμε χρόνια μετά να προσπαθούμε να τις υπερβούμε; Πριν από χρόνια γνώρισα τη μέθοδο "Εκπαίδευσης Ταλέντου", έμπνευση ενός μεγάλου παιδαγωγού, του Shinichi Suzuki, και άνοιξε στα μάτια του νου και της καρδιάς μου ένας ολόκληρος άλλος κόσμος μουσικής, αγάπης, διδασκαλίας και ταλέντου. Αφήνω τα κύματα αυτά της μουσικής, της αγάπης και του ταλέντου να ρεύσουν προς εσάς. Γιατί έχουμε χρέος απέναντι στα παιδιά του κόσμου."

Λελούδα Στάμου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΡΙΤΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λευτέρης Τσουλφίδης
Οικονομική ιστορία της Ελλάδας
Τρίτη έκδοση

[...] Με αυτή την οπτική, σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο εξετάζονται διάφορα εισαγωγικά ζητήματα, όπως είναι η σημασία της οικονομικής ιστορίας και η φύση του οικονομικού προβλήματος, η νέα οικονομική ιστορία, η μεθοδολογία των κοινωνικών επιστημών, υποδείγματα μακροχρόνιας οικονομικής ανάπτυξης-στασιμότητας κ.ά. Στη συνέχεια ερευνώνται καθαυτό ζητήματα οικονομικής ιστορίας της Ελλάδας, όπως π.χ. ο κοινωνικός χαρακτήρας της Επανάστασης του 1821, η ανάδυση του νέου ελληνικού κράτους και οι οικονομικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν, το αγροτικό ζήτημα, η οικονομική άνθηση και η παρατεταμένη οικονομική κρίση του ύστερου δέκατου ένατου αιώνα με τις επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία, οι απαρχές της εκβιομηχάνισης και ο ρόλος του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η εξέλιξη του νομισματικού συστήματος και οι θεσμικές μεταβολές, η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στις αρχές του εικοστού αιώνα και η κρίση του 1930 και οι εναλλακτικές θεωρίες για την ερμηνεία της, καθώς και η κριτική αποτίμηση αυτών των θεωριών υπό το φως των δεδομένων της ελληνικής οικονομίας και της διεθνούς εμπειρίας. Ακολουθούν τα οικονομικά φαινόμενα της δεκαετίας του 1940, δηλαδή ο λιμός και ο καλπάζων πληθωρισμός, όπως επίσης τα προγράμματα ανασυγκρότησης και τα εναλλακτικά πρότυπα οικονομικής ανάπτυξης που διατυπώθηκαν. Τέλος, με την ίδια μακροχρόνια οπτική εξετάζονται η μεταπολεμική "χρυσή εποχή συσσώρευσης", η οποία διαρκεί μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ή τις αρχές του 1970 και τη διαδέχεται η περίοδος στασιμότητας, για να ακολουθήσει, ιδίως τη δεκαετία του 1990, η νέα "χρυσή εποχή συσσώρευσης" που διαρκεί μέχρι πολύ πρόσφατα. Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την τρέχουσα οικονομική κρίση.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ

ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΑΡΑΒΟΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΔΙΕΝΕΞΗ

Γεώργιος Μ. Σπυρόπουλος
Μέση Ανατολή, Αραβο-ισραηλινή διένεξη

Με το βιβλίο αυτό επιχειρείται μια συνολική ιστορική, πολιτική και διπλωματική προσέγγιση των πολιτικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, από τη γέννηση της αραβο-ισραηλινής αντιπαράθεσης και του προβλήματος του καθορισμού των συνόρων στην περιοχή, μέχρι τις συμφωνίες του Καμπ Ντέιβιντ το 1979, που σηματοδότησαν το τέλος της κρίσιμης περιόδου. Καθώς τα προβλήματα στη Μέση Ανατολή και η αραβο-ισραηλινή διένεξη προβάλλουν και σήμερα στο επίκεντρο του προβληματισμού στο πεδίο των Διεθνών Σχέσεων, απαιτείται η βαθύτερη κατανόηση τους στην ιστορική, πολιτική και διπλωματική τους διάσταση. Η Μέση Ανατολή είναι μια νευραλγική, κομβική, γεωπολιτική περιοχή: κοιτίδα του μουσουλμανικού, εβραϊκού και χριστιανικού πολιτισμού, διαθέτει τα μεγαλύτερα ενεργειακά αποθέματα υδρογονανθράκων παγκοσμίως, διέρχονται οι σημαντικότεροι θαλάσσιοι δίαυλοι του διεθνούς εμπορίου, είναι το θέατρο της σημαντικότερης, κατά πολλούς, διεθνούς σύγκρουσης των τελευταίων δεκαετιών – της αραβο-ισραηλινής διένεξης.
Ο Γεώργιος Σπυρόπουλος είναι Αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διδάσκει μαθήματα διεθνών σχέσεων και διεθνούς πολιτικής στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών.